Halo Aktywni 60+ - innowacyjne formy włączenia społecznego osób starszych zwykorzystaniem doświadczeń programu "Let us be active!"
POŻEGNANIE EWY TYBURCZYK
------------------------------------------------------------ DODATKOWA REKRUTACJA DO PROJEKTU --------------------------------------------------------------------------
W DNIACH 10 czerwca do 30 sierpnia 2020 TRWAć będzie dodatkowa REKRUTACJA DO PROJEKTU HALO AKTYWNI 60+. JEŚLI CHCESZ ZOSTAĆ WOLONTARIUSZEM OBSŁUGUJĄCYCM SENIORALNE CENTRUM TELEFONICZNE w mieście Bytom, Rybnik lub Wałbrzych ZGŁOŚ SIĘ DO NAS.
W projekcie weźmie udział minimum 90 osób. W przypadku większej niż wymagana liczba osób, przewidziano rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się w mieście zamieszaniania (tj. Bytomiu, Rybniku i Wałbrzychu) lub telefonicznie).
1. Kandydat, ubiegając się o udział w projekcie, zobowiązany jest do wypełnienia formularza rekrutacyjnego (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do niniejszego regulaminu) a następnie wysyła skan podpisanego formularza wraz z wymaganymi załącznikami drogą elektroniczną na adres: halo@cds.krakow.pl
Oryginał formularza rekrutacyjnego wraz z załącznikami należy również w ciągu 5 dni roboczych od dnia wysłania skanu wniosku drogą elektroniczną przesłać drogą pocztową na adres biura rekrutacji:
CENTRUM DORADZTWA STRATEGICZNEGO S.C. D. BIEŃKOWSKA, C. ULASIŃSKI, J. SZYMAŃSKA, M. WIDUCH
30-103 KRAKÓW, UL. WŁÓCZKÓW 22/3
2. Kandydaci, którzy nie mają możliwości przesłania elektronicznej wersji formularza, mogą przesłać oryginały pocztą po uprzednim telefonicznym uprzedzeniu Lidera projektu o takim fakcie – numer kontaktowy 12 623 77 40.
JAKIE SĄ WARUNKI UDZIAŁU W REKRUTACJI?
MASZ PYTANIE? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI:
REGULAMIN
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie Halo AKtywni 60+_czerwiec
ZAŁÄ„CZNIKI:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WAÅ»NE: W trosce o bezpieczeństwo uczestników projektu Halo Aktywni 60+ innowacyjne formy włączenia społecznego osób starszych z wykorzystaniem doświadczeń programu Let us be active, którymi są osoby w wieku 60+ I ze względu na nadzwyczająną sytuację związaną z koronawirusem, najbliższe działania w PROJEKCIE W marcu zostają odwołane. Informację o kolejnych terminach wkrótce.
---------------------------------------------------------------------------- REKRUTACJA ZAKOŃCZONA ----------------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo, rekrutacja do projektu została zakończona.
Zrekrutowano:
47 osób w Wałbrzychu,
25 osób w Bytomiu,
38 osób w Rybniku.
---------------------------------------------------------------------------- REKRUTACJA ----------------------------------------------------------------------------
30 marca 2020 roku ruszają senioralne centra telefoniczne w miastach Bytom, Rybnik, Wałbrzych.
W dniach 10 - 28 lutego 2020 trwa rekrutacja do projektu HALO AKTYWNI 60+. Jeśli chcesz zostać wolontariuszem obsługującycm senioralne centrum telefoniczne zgłoś się do nas.
Wybranych zostanie po 30 osób - w każdym z miast. W przypadku większej niż wymagana liczba osób, przewidziano rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się w Bytomiu, Rybniku i Wałbrzychu.
1. Kandydat, ubiegając się o udział w projekcie, zobowiązany jest do wypełnienia formularza rekrutacyjnego (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do niniejszego regulaminu) a następnie wysyła skan podpisanego formularza wraz z wymaganymi załącznikami drogą elektroniczną na adres: halo@cds.krakow.pl
Oryginał formularza rekrutacyjnego wraz z załącznikami należy również w ciągu 5 dni roboczych od dnia wysłania skanu wniosku drogą elektroniczną przesłać drogą pocztową na adres biura rekrutacji:
CENTRUM DORADZTWA STRATEGICZNEGO S.C. D. BIEŃKOWSKA, C. ULASIŃSKI, J. SZYMAŃSKA, M. WIDUCH
30-103 KRAKÓW, UL. WŁÓCZKÓW 22/3
2. Kandydaci, którzy nie mają możliwości przesłania elektronicznej wersji formularza, mogą przesłać oryginały pocztą po uprzednim telefonicznym uprzedzeniu Lidera projektu o takim fakcie – numer kontaktowy 12 623 77 40 lub złożyć oryginały w trakcie spotkania w miastach:
a. w dniu 26 lutego 2020 roku (środa). Spotkanie odbędzie się w Urzędzie Miasta Rybnika, sala 108 w godzinach 12.00 – 14.00.
b. w dniu 27 lutego 2020 roku (czwartek). Spotkanie odbędzie się przy ul. Grota Roweckiego 3/8 w Wałbrzychu w godzinach 12.00 – 14.00.
c. w dniu 28 lutego 2020 roku (piątek). Spotkanie odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Bytomiu sala 200, w godzinach 12.00 – 14.00.
JAKIE SÄ„ WARUNKI UDZIAŁU W REKRUTACJI?
MASZ PYTANIE? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI:
REGULAMIN
Regulamin rekrutacji - aktualny
Paragraf 6 pkt 5.
Było: "Miejsce zamieszkania na terenie miasta objętego projektem"
Jest: "Miejsce zamieszkania na terenie miasta objętego projektem, bądź działanie na tym terenie"
ZAŁÄ„CZNIKI:
Plakaty:
Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. D. Bieńkowska, C. Ulasiński J. Szymańska, M. Widuch wraz Riga City Welfare, Department of Welfare, realizuje projekt pn. „Halo Aktywni 60+ - innowacyjne formy włączenia społecznego osób starszych z wykorzystaniem doświadczeń programu "Let us be active!". Projekt jest wdrażany we współpracy z trzema ośrodkami miejskimi – Bytomiem, Wałbrzychem oraz Rybnikiem.
CEL PROJEKTU
Cel główny projektu to stworzenie, dostosowanego do polskich uwarunkowań, rozwiązania uruchamiania nowatorskich form aktywizacji mieszkańców obszaru rewitalizacji w wieku 60+ w oparciu o doświadczenia krajów regionu bałtyckiego.
Cel zostanie osiągnięty do 30.04.2021 r.
Osiągnięcie celu będzie możliwe dzięki adaptacji i wdrożeniu zagranicznego rozwiązania (Łotwa), a także wzajemnemu uczeniu się i wymianie informacji pomiędzy liderem projektu, przedstawicielami miast objętych projektem (Bytom, Rybnik, Wałbrzych) oraz partnerem zagranicznym (Riga City Council (Welfare Department) - RCC).
Zaadoptowane rozwiązanie umożliwi opracowanie krajowego modelu wzmacniania aktywności społecznej osób starszych oraz walki z ich osamotnieniem i wykluczeniem społecznym w oparciu o ideę wolontariatu i działania befriendingowe (służące rozwijaniu znajomości, relacji i kontaktów społecznych). Rozwiązanie pozwoli na przygotowanie, uruchomienie i zarządzanie senioralnym call centre (obsługiwanym przez seniorów-wolontariuszy), które pełnić będzie funkcje:
- informacyjną: co/gdzie/jak dla seniora w kulturze, usługach społecznych, zdrowotnych programach profilaktycznych itp.
- aktywizującą: upowszechnianie informacji nt. możliwości zaangażowania się w wolontariat (instytucji do których można się zwrócić, aktualne oferty wolontariatu dla seniorów).
- befriendingową (przeciwdziałanie osamotnieniu): kojarzenie seniorów szukających towarzyszy rozmowy, aktywności lub po prostu możliwość porozmawiania
- badawczą: pozyskiwanie opinii seniorów w obszarze polityk publicznych (ocena jakości usług, sondowanie nowych rozwiązań itp.).
Grupę docelową projektu stanowią:
1. instytucje użytkowników: JST oraz podmioty ekonomii społecznej, które będą wdrażać rozwiązanie, zapewniając warunki dla aktywizacji osób starszych;
2. uczestnicy projektu: mieszkańcy Bytomia, Rybnika i Wałbrzycha w wieku pow. 60 lat, związani z ob. rewitalizacji, przygotowani do działalności w Call Centre;
3. pośrednio: mieszkańcy miast, w szczególności ob. rewitalizacji zagrożeni wykluczeniem społecznym, korzystający z usług Call Centre.
DZIAŁANIA ZAPLANOWANE W PROJEKCIE
Etap 1. Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym.
Etap 2. Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu.
Etap 3. Analiza efektów testowanego rozwiązania z uwzględnieniem opinii ekspertów oraz wsparcia partnera ponadnarodowego.
Etap 4. Opracowanie z partnerem ponadnarodowym ostatecznej wersji wdrożeniowej produktu z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy.
Etap 5. Wdrożenie rozwiązania do praktyki.
Etap 6. Wypracowanie rekomendacji dla instytucji użytkownika w celu zapewnienia skutecznej trwałości stosowania wypracowanego rozwiązania.
Realizowane zadania:
1. Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym.
2. Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu.
3. Analiza efektów testowanego rozwiązania.
4. Opracowanie ostatecznej wersji wdrożeniowej produktu.
5. Wdrożenie rozwiązania do praktyki.
6. Wypracowanie rekomendacji dla instytucji użytkownika.
Kluczowe rezultaty projektu:
- Liczba instytucji, które wdrożyły nowe rozwiązania dzięki współpracy z partnerem zagranicznym wraz ze źródłem pomiaru wskaźnika – podpisane Zarządzenia (3 instytucje)
- Liczba funkcjonujących senioralnych call Centre (3 szt.)
- Liczba usług udzielonych w ramach senioralnych call Centre (750 szt.)
REALIZATORZY PROJEKTU
Realizatorem projektu jest:
- Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. D. Bieńkowska, C. Ulasiński, J. Szymańska, M. Widuch – lider projektu;
-Riga City Council (Department of Welfare) - RCC - partner zagraniczny.
Centrum Doradztwa Strategicznego s.c.
Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. D. Bieńkowska, C. Ulasiński, J. Szymańska, M. Widuch jest firmą konsultingowo - badawczą działającą w zakresie planowania i zarządzania strategicznego oraz doradztwa, głównie dla instytucji publicznych. Na rynku polskim funkcjonuje od 2000 roku, choć część z zespołu, już wcześniej, w ramach innych organizacji, działała w obszarze doradztwa i szkoleń.
Centrum Doradztwa Strategicznego realizuje działania przede wszystkim w poniższych obszarach:
Strona internetowa: www.cds.krakow.pl
Riga City Council (Department of Welfare) - RCC
Dysponuje wiedzą i doświadczeniem z zakresu wdrażania nowych rozwiązań aktywizujących seniorów (senioralne call centre i befriending), które stanowią podstawę realizacji projektu. RCC było partnerem w realizacji projektu "Let us be active (..)" prowadzonego w latach 2013- 2015 we współpracy z Baltic Region Healthy Cities Association lider proj.) oraz miastami Turku (Finlandia) i Parnu (Estonia).
RCC posiada doświadczenia w zakresie tworzenia i wdrażania programów oraz polityk miejskich dotyczących m.in. starzenia się
populacji/polityki senioralnej, polityki prozdrowotnej czy inicjowania i prowadzenia działań w oparciu o wolontariat.
Strona internetowa: https://eurohealthnet.eu/member/riga-city-council-department-welfare
SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM UDZIELANEGO WSPARCIA:
Temat: Zapoznanie się z doświadczeniami wdrażania projektu „Let us be active” w Rydze, w tym z działaniem senioralnego Call Centre przez zespół projektowy oraz przedstawicieli instytucji użytkowników z Bytomia, Rybnika i Wałbrzycha.
Termin: 18-22 luty 2019
PROGRAM
Poniedziałek, 18 luty 2019
Przylot do Rygi
Wtorek, 19 luty 2019
09:00 |
Rejestracja, kawa, Fireplace room, parter, RCC |
09:10 - 09:30 |
Spotkanie otwierające Aija VecenÄne, Welfare department, Riga City Council Ewelina Romuzga, CDS |
09:30 - 10:20 |
Przegląd oferty i rozwiązań dla seniorów w Rydze Edgars Kainaizis, Social services for adults, Welfare department, RCC |
10:20 – 10:30 |
Przerwa kawowa |
10:30 - 11:30 |
Projekt ESF “For Better Health!” - aktywizacja seniorów w Rydze Ilona Segliņa, Riga City Council |
11: 30 – 12:00 |
Prezentacja polskich miast |
12:00 – 13:00 |
Lunch
|
13:00 – 13:20 |
Zwiedzanie Urzędu Miejskiego w Rydze |
14:00 – 16:00 |
Wizyta w Call Centre dla Seniorów oraz dziennego centrum pobytu „Ridzene” Vidrižu iela 1c, Riga (przejazd transportem publicznym) |
Środa, 20 Luty 2019
09:00 |
Rejestracja, kawa, pokój 511, 5th piętro, RCC |
09:10 – 10:00 |
Przedstawienie Senioralnego Call Centre realizowanego w ramach projektu “Let us be active!” – najważniejsze informacje ze strony realizatorów projektu Aija VecenÄne, RCC |
10:00 – 10:15 |
Realizacja Call Centre dla Seniorów – prezentacja Gunta PurvÄ“na, RCC |
10:15 – 10:30 |
Przerwa kawowa |
10:30 – 12:00 |
Spotkanie z seniorami - walontariuszami Blok – pytania - odpowiedzi |
12:00 – 13:00 |
Lunch |
13:00 |
Wyjazd do Dziennego Centrum Pobytu “Abelzieds” (przejazd transportem publicznym) Dzirciema iela 24 |
13:30 – 16:00 |
Wizyta w Dziennym Domu Pobytu dla Seniorów “Abelzieds” KatrÄ«na Strode, Head of the Day Centre |
Czwartek, 21 Luty 2019
09:00 |
Rejestracja,kawa, Fireplace room, ground floor, RCC |
09:10 -09:50 |
“NGO House” – aktywności dla seniorów Zinta GugÄne, Education, Culture and Sports department, RCC |
09:50 – 10:20 |
Riga Active Seniors Alliance - promocja aktywnego stylu życia dla seniorów TerÄ“zija Mackare, Chair of the Board |
10:20 – 10:30 |
Przerwa kawowa |
10:30 – 10:40 |
Krótki film o projekcie about “Let us be active! project |
10:40 – 11:20 |
Prezentcja projektu “Let us be active!” Aija VecenÄne, RCC |
11:20 – 12:00 |
Pytania i odpowiedzi |
12:00 – 13:00 |
Lunch |
13:00 – 15:00 |
Spotkanie podsumowujące (podsumowanie najważniejszych informacji o call centre, co dalej w projekcie) Aija VecenÄne, RCC Ewelina Romuzga, CDS |
15:00 – 16:00 |
Wycieczka po centrum Rygi (po polsku) – Stefanija Zagorska |
Piątek, 22 luty 2019
Powrót do Polski.
Temat: Dyskusja z seniorami, przedstawicielami miasta oraz NGO o potrzebach seniorów oraz oczekiwaniach i obawach związanych z wdrożeniem projektu senioralnego call centre.
Termin: 11 - 13 marzec 2019
11 marzec 2019 - wizyta w Wałbrzychu
godzina 10.00 - 14.00
Stara Kopalnia - Centrum Nauki i Sztuki
ul. Piotra Wysockiego 29
12 marzec 2019 - wizyta w Rybniku
godzina 10.00 - 14.00
Urząd Miasta Rybnikua
ul. B. Chrobrego 2
sala 264
13 marzec 2019 - wizyta w Bytomiu
godzina 12.00 - 14.00
Urząd Miasta Bytomia
ul. Parkowa 2
Wizja lokalna w miastach objętych wsparciem w projekcie:
Temat: Wizja lokalna na obszarach rewitalizacji Bytomia, Rybika oraz Wałbrzycha, w tym dyskusja nt. funkcjonowania i możliwych kierunków rozwoju modelu senioralnego call centre w tych miastach.
Miasta goszczące: Bytom, Rybnik, Wałbrzych,
Termin:
1.04.2019 - Wizyta w Bytomiu
2.04.2019 - Wizyta w Rybniku
3.04.2019 - Wizyta w Walbrzychu
Wspólne warsztaty z partenerm ponadnarodowym i miastami
Temat: dyskusja nt. szczegółowych założeń modelu senioralnego call centre i jego wdrażania w polskich miastach oparta o wnioski i sugestie partnera zagranicznego z wizji lokalnych i spotkań w Bytomiu, Rybniku oraz Wałbrzychu.
Termin: 4 kwietnia - Kraków
godzina 9.00 - 16.00
Hotel Batory
ul. Sołtyka 19,
31-529 Kraków
I spotkania: zapoznanie uczestników z proponowanym rozwiązaniem, zebranie kwestii ważnych do testowania, wątpliwości, wariantów wdrożeniowych.
I spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Rybnik - 30.05.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Urząd Miasta Rybnika, ul. b. Chrobrego 2, s.264
I spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Wałbrzych - 28.05.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Stara Kopalnia - Centrum Nauki i Sztuki , ul. P. Wysockiego 29 (sala multimedialna)
I spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Bytom - 27.05.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Biblioteka Miejska w Bytomiu, pl. Jana Sobieskiego 3, sala wykładowa
II spotkania:metodyka prowadzenia badań, przygotowanie do przeprowadzenia badań.
II spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Rybnik - 13.06.2019 , godz. 10.00 - 14.00 - Urząd Miasta Rybnika, ul. b. Chrobrego 2, s.264
II spotkanie w ramach senioralnyych badań w działaniu w mieście Wałbrzych - 11.06.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Stara Kopalnia - Centrum Nauki i Sztuki , ul. P. Wysockiego 29 (sala multimedialna)
II spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Bytom - 10.06.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Biblioteka Miejska w Bytomiu, pl. Jana Sobieskiego 3, sala wykładowa
III spotkania: podsumowanie wyników badań, interpretacja wyników, dyskusja nt. wniosków oraz rekomendacji dotyczącej rozwiązania.
III spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Rybnik - 18.07.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Urząd Miasta Rybnika, ul. b. Chrobrego 2, s.264
III spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Wałbrzych - 16.07.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Stara Kopalnia - Centrum Nauki i Sztuki , ul. P. Wysockiego 29 (sala multimedialna)
III spotkanie w ramach senioralncyh badań w działaniu w mieście Bytom - 1.07.2019, godz. 10.00 - 14.00 - Biblioteka Miejska w Bytomiu, pl. Jana Sobieskiego 3, sala wykładowa
RAPORTY Z WNIOSKAMI DOTYCZACYMI POTRZEB ORAZ PROBLEMÓW SENIORÓW W POSZCZEGÓLNYCH MIASTACH:
RAPORT BYTOM: http://projekty.filas.pl/cds/files/Raport_Bytom_ostateczny.pdf
RAPORT RYBNIK: http://projekty.filas.pl/cds/files/Raport_Rybnik_ostateczny.pdf
RAPORT WAŁBRZYCH: http://projekty.filas.pl/cds/files/Raport_Wałbrzych_ostateczny.pdf
Od 30 września - 25 października - testowanie senioralnego centrum telefocznicznego w Bytomiu, Rybniku i Wałbrzychu.
Wałbrzych, 21.11.2019, Hotel Maria (Wrocławska 134B,), mala sala, godziny 10.00-12.00
Rybnik, 26.11.2019, UM Rybnika (ul. Chrobrego 2), sala 264, godziny 13.00 - 15.00
Bytom, 28.11.2019, CKU BYTOM (ul. Powstańców Śląskich 10), sala wykładowa, godziny 10.00 - 12.00
RAPORT Z TESTOWANIA SENIORALNEGO CENTRUM TELEFONICZNEGO
MODEL TWORZENIA SENIORALNEGO CENTRUM TELEFONICZNEGO, w tym opis idei i procedury uruchamiania senioralnego centrum telefoniczego na zasadzie krok po kroku, w tym standardów i procedur świadczenia usług w ramach call centre wraz z narzędziem diagnozowania potrzeb seniorów w obszarze aktywnosci i wolonatriatu, programem szkoleniowym z zakresu obsługi i prowadzenia centrum telefonicznego, w tym usług befriendingowych, programem warsztatów dla JST i PES zainteresowanych wdrożeniem senioralnego centrum telefonicznego.
Szkolenie z komunikacji, Bytom |
5 marca 20120 roku Godzina 10.00 – 15.00 Restauracja Villa Vienna ul. Wrocławska 62, Bytom |
Szkolenie z komunikacji, Rybnik | 6 marca 20120 roku
Godzina 10.00 – 15.00 Hotel Przy Młynie ul. Miejska 16, Rybnik |
Szkolenie z komunikacji, Wałbrzych |
4 MARCA20120 roku
Godzina 10.00 – 15.00 Restauracja Maria ul. Wrocławska 134 B, Wałbrzych |
W dniu 31 października 2021 roku projekt zakończył się.
Produkty projektu:
Centrum Doradztwa Strategicznego s.c.
Dagmara Bieńkowska, Justyna Szymańska, Magdalena Widuch
ul. Włóczków 22/3
30-103 Kraków
tel: +48 12 623 77 40
e-mail: cds@cds.krakow.pl